ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przem1978
    Ambiente
    • 2006
    • 201

    #26
    Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

    Zamieszczone przez Bond
    Zamieszczone przez przem1978
    jeśli ASR jest aktywny w momencie gdy wpadasz w poślizg, to dziękuj Bogu że go masz !!
    Widze że kolega teoretyk.
    Wiec pisze raz jeszcze, teoretycznie na łuku wpadasz w poślizg z włączonym ASR, tył wychodzi na zewnątrz.
    Normalnie zakładasz kontrę w kierunku wychodzenia tyłu i dodajesz gazu by wyciągnąć przodem czekając na odbicie auta w drugą stronę, a tu zonk!!! Asr zdławia ciąg i niestety zaczynasz jechać tyłem.
    W pożlizgu bokiem auto przednionapędowe w którym zostanie zmniejszony ciąg na kołach lub koła zostaną przyhamowane zostaje obrócone.
    Popatrz jak śmigają na trolejach, hamowac możesz tylko jak koła przednie i tylne jadą w lini, jeżeli tył idzie bokiem każde zdjęcie nogi z gazu lub dotknięcie hamulca spowoduje obrót. A niestety ASR przy utracie przyczepności tak reaguje.
    Snieg spadnie i kolega pośmiga na lotnisku to bedzie wiedział o co mi chodzi.
    PS. Nie żebym tu był zaraz Hołowczycem ale często śmigamy po śniegu na drodze dojazdowej do lotniska po łuku z zaciągniętym ręcznym.(z wyłączonym ASR)
    OK, kolega jest profesjonalistą w zaciąganiu ręcznego, więc zgadzam się i przyznaję rację a także zwracam honor

    Miałem kilka poślizgów octavią na kaszubskich drogach na lodzie i nadal żyję, a auto pozostało na drodze...
    Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #27
      Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

      Zamieszczone przez przem1978
      Zamieszczone przez Bond
      Zamieszczone przez przem1978
      jeśli ASR jest aktywny w momencie gdy wpadasz w poślizg, to dziękuj Bogu że go masz !!
      Widze że kolega teoretyk.
      OK, kolega jest profesjonalistą w zaciąganiu ręcznego, więc zgadzam się i przyznaję rację a także zwracam honor
      wydaje mi sie ze obaj macie racje :idea: a co :lol: kazdemu po rowno :szeroki_usmiech

      a teraz serio... kolega przem1978 mowi zapewne o zachowaniu systemu ASR w seryjnym samochodzie na dobrych oponach w normalnej eksploatacji :roll: tak, zgodze sie, wtedy ten system nawet czasem dziala k Jak wgralem u siebie serie to na oponach 215 ASR przktycznie nie mial co robic, a raz jak zadzialal, to zadzialal ksiazkowo utrzymujac przednie kola na granicy poslizgu i nie dlawiac auta, poszedlem jak rakieta :!: k

      jest jednak druga strona medalu... dzialanie tego systemu w samochodzie mocniejszym niz seria... i o tym zakladam pisze Bond... oooo i ja moglbym o tym ksiazke napisac... u mnie w samochodzie, na oponach 225 ten "ffssspanialy" system potrafi mnie zostawic na srodku skrzyzowania z prawie zgaszonym silnikiem :shock: :evil: kompletnie sie nie ogarnia z tym co sie dzieje :!: :? dziala gwaltownie, nieprzewidywalnie i na dodatek obcina moc do zera, co momentami naprawde stwarza niebezpieczne sytuacje na drodze - potrafi zdlawic i przytrzymac na 2000RPM silnik w momencie jak sie wlaczam do ruchu, albo w innej rownie przyjemnej sytuacji :x

      takze ASRowi w mocnym, nieseryjnym diesel'u mowie stanowcze nie :!:

      co ciekawe kilka razy w zimie w polaczeniu z tak krytykowanym przez niektorych EDS'em dal se rade :szeroki_usmiech migal, zgrzytal, ale jechal :lol: a po wylaczeniu jedyne co robilem to sie slizgalem jak na lyzwach :roll: nawet z dwojki ciezko bylo ruszyc :?
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • Masmo
        L&K
        • 2005
        • 1145

        #28
        Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

        Zamieszczone przez MisiekWAW
        ..... kolega przem1978 mowi zapewne o zachowaniu systemu ASR w seryjnym samochodzie na dobrych oponach w normalnej eksploatacji :roll: tak, zgodze sie, wtedy ten system nawet czasem dziala k Jak wgralem u siebie serie to na oponach 215 ASR przktycznie nie mial co robic, a raz jak zadzialal, to zadzialal ksiazkowo utrzymujac przednie kola na granicy poslizgu i nie dlawiac auta, poszedlem jak rakieta ... :?
        Ja tam na serii też miałem z ASR po śliskim nieciekawe przeżycia. (np wyprzedzanie). Może kolega przem1978 jeździ mniej ostro i jeszcze nie miał okazji wbić zębów w kierownicę przy reakcji ASR-a. Fakt że po chipsie potrafi mi na 3-ce na mokrym przyhamować w momencie gdy akurat chce wyrwać... Więc po mokrym jeżdzę non stop z ASR OFF.
        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

        Komentarz

        • przem1978
          Ambiente
          • 2006
          • 201

          #29
          zgadzam się, przy wyprzedzaniu na śniegu jest niesamowite szarpanie, ale efekt ASRu zamierzony, zębów nie wbiłem w octavii jeszcze, ale przyznam że w fabii z ASR często miałem z tym problem
          natomiast na mokrym włącza mi sie raczej tylko przy dużej prędkości w koleinach z wodą i mimo dziwnego zachowywania sie auta, wierzę w ten system, bo co mi pozostało

          już wiem dlaczego nie wbiłem zębów w kierownicę... bo jeżdżę w pasach :diabelski_usmiech
          Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

          Komentarz

          • Kuvel
            Ambiente
            • 2006
            • 138

            #30
            Sory za mały odgrzany kotlecik ale musiałem sprawdzić zanim napisałem.

            Spadł śnieg więc postanowiłem sprawdzić co z tym ASR'er:
            - warunki : śnieg na drodze i spora górka przed maską;
            - po wolnym dojechaniu pod "zbocze góry", II bieg i gaz do dechy;
            - autko zaczęło bardzo równo ciągnąć, to dodając, to ujmując gazu - ASR cały czas migał
            - MIŁE ZASKOCZENIE

            Chyba to jest tak, jak pisał kolega - na serii jest spoko a im większa moc tym skuteczniej ASR ją odcina i w autkach dłubniętych zaczyna przeszkadzać zamiast pomagać.
            90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

            Komentarz

            • darkogda
              Drive
              • 2006
              • 48

              #31
              Po tych ostatnich opadach śniegu (i pierwszym treningu na śliskim z Octą z ASR) zastanawiam się czy efekt chrobotania przy poślizgu wywołanym przyspieszaniem na śliskim to ASR czy jakiś inny system (bo z tego co pamiętam to ASR miał tylko zmniejszać moc silnika)?

              No i z czego wynika to chrobotanie - wygląda to jakby momentami działał ABS na jedno koło

              Komentarz

              • przem1978
                Ambiente
                • 2006
                • 201

                #32
                Zamieszczone przez darkogda
                Po tych ostatnich opadach śniegu (i pierwszym treningu na śliskim z Octą z ASR) zastanawiam się czy efekt chrobotania przy poślizgu wywołanym przyspieszaniem na śliskim to ASR czy jakiś inny system (bo z tego co pamiętam to ASR miał tylko zmniejszać moc silnika)?

                No i z czego wynika to chrobotanie - wygląda to jakby momentami działał ABS na jedno koło
                zaraz zostane skrytykowany za moje zdanie o ASR, że jest bardzo przydatny i że sie nie zgadzam z "dławieniem silnika" przy korzystaniu z tego systemu ...

                bo jak własnie zauważyłes, ASR połączony jest z ABS a nie z silnikiem
                Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                Komentarz

                • tomek
                  L&K
                  • 2005
                  • 1078

                  #33
                  polaczony jest z abs, no bo od niego bierze informacje o poslizgu, czyli o zbyt szybkim obracaniu sie ktoregos z kol

                  za chrobotanie odpowiedzialny jest system EDS, czyli tzw elektroniczna szpera. Jak wiadomo, kola nie sa polaczone "na sztywno", tylko moc przekazywana jest na to kolo ktoremu lzej. Jezeli ktores kolo wpada w poslizg, to wtedy EDS "lapie" je hamulcami (chrobotanie), dzieki czemu kolem ktoremu jest lzej staje sie kolo ktore ma przyczepnosc, a nie to ktore wlasnie przed chwila zaczelo sie slizgac. ot i cala technika :szeroki_usmiech
                  ASR dziala na silniki, zmniejszajac dawke paliwa.
                  Jak te systemy - asr i eds - ze soba wspolgraja, to juz nie wiem, ale na pewno nie jest to trywialne.
                  O2FL RS | S2 | F2

                  Komentarz

                  • przem1978
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 201

                    #34
                    System ASR (ang. Acceleration Slip Regulation) - jeden z systemów kontroli trakcji pojazdów. Przeciwdziała poślizgowi kół wywołanym przenoszeniem przez nie napędu. Układ wykorzystuje czujniki obrotu kół systemu ABS i działa w następujący sposób: jeżeli oba napędzane koła kręcą się szybciej niż nienapędzane, to zmniejsza moc silnika, jeżeli tylko jedno z napędzanych kół porusza się szybciej niż nienapędzane, to przyhamowuje to koło. Układ przeciwdziała buksowaniu kół, ułatwia ruszanie, gdy jedno z kół znajdzie się na śliskiej nawierzchni, ogranicza zużycie opon i paliwa.

                    amen :diabelski_usmiech
                    Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #35
                      Zamieszczone przez przem1978
                      zaraz zostane skrytykowany za moje zdanie o ASR, że jest bardzo przydatny i że sie nie zgadzam z "dławieniem silnika" przy korzystaniu z tego systemu ...

                      bo jak własnie zauważyłes, ASR połączony jest z ABS a nie z silnikiem
                      Zamieszczone przez przem1978
                      System ASR (ang. Acceleration Slip Regulation) - jeden z systemów kontroli trakcji pojazdów. Przeciwdziała poślizgowi kół wywołanym przenoszeniem przez nie napędu. Układ wykorzystuje czujniki obrotu kół systemu ABS i działa w następujący sposób: jeżeli oba napędzane koła kręcą się szybciej niż nienapędzane, to zmniejsza moc silnika, jeżeli tylko jedno z napędzanych kół porusza się szybciej niż nienapędzane, to przyhamowuje to koło. Układ przeciwdziała buksowaniu kół, ułatwia ruszanie, gdy jedno z kół znajdzie się na śliskiej nawierzchni, ogranicza zużycie opon i paliwa.

                      amen :diabelski_usmiech
                      mógłbyś się zdecydować na którąś wersję :?: :roll:

                      ASR potrafi mocno zdławić silnik, czy Ci sie to podoba czy nie :idea:

                      [ Dodano: Nie 05 Lis, 06 22:59 ]
                      Zamieszczone przez darkogda
                      Po tych ostatnich opadach śniegu (i pierwszym treningu na śliskim z Octą z ASR) zastanawiam się czy efekt chrobotania przy poślizgu wywołanym przyspieszaniem na śliskim to ASR czy jakiś inny system (bo z tego co pamiętam to ASR miał tylko zmniejszać moc silnika)?

                      No i z czego wynika to chrobotanie - wygląda to jakby momentami działał ABS na jedno koło
                      chrobotanie to EDS :idea:
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • przem1978
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 201

                        #36
                        wybieram wersję drugą, bo skopiowałem to z moto-encyklopedii

                        natomiast pierwsza wersja była moją niczym nie popartą wizją
                        Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez tomek
                          chrobotanie odpowiedzialny jest system EDS
                          Popieram. BYłem z tego bardziej zadowolony (o1) niż z ASR (o2).

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            rezon, To mamy odmienne zdanie, bo mam porownanie i wole sam ten ASR, a nie ze cos mi wali pod podloga jakby skrzynia miala wypasc
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • przem1978
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 201

                              #39
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              rezon, To mamy odmienne zdanie, bo mam porownanie i wole sam ten ASR, a nie ze cos mi wali pod podloga jakby skrzynia miala wypasc
                              to moze rzeczywiście skrzynia sie sypie u Ciebie bo u mnie chrobotanie jest miłe dla ucha
                              Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                cos mi wali pod podloga jakby skrzynia miala wypasc
                                mnie to nie wadziło, a skuteczność oceniam znacznie lepiej zwłaszcza przy wykopywaniu się ze śniegów.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  rezon, To zalezy o jakich zaspach mowimy, ja spod domu jak nie odgarne to nieraz nie wyjade, o drogach osiedlowych nie wspomne, bo moze wszystko stukac i pukac, jak auto wisi w powietrzu :diabelski_usmiech
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #42
                                    Zamieszczone przez przem1978
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    rezon, To mamy odmienne zdanie, bo mam porownanie i wole sam ten ASR, a nie ze cos mi wali pod podloga jakby skrzynia miala wypasc
                                    to moze rzeczywiście skrzynia sie sypie u Ciebie bo u mnie chrobotanie jest miłe dla ucha
                                    Ciekawe czy dla Twojego przeniesienia napędu też jest to miłe? Mnie tam przeraża ten EDS. Od razu widzę rozpiepszone przeguby i mechanizm różnicowy..... :chacha2 Gdyby to można było wyłączyć....
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • tomek
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1078

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Masmo
                                      Zamieszczone przez przem1978
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      rezon, To mamy odmienne zdanie, bo mam porownanie i wole sam ten ASR, a nie ze cos mi wali pod podloga jakby skrzynia miala wypasc
                                      to moze rzeczywiście skrzynia sie sypie u Ciebie bo u mnie chrobotanie jest miłe dla ucha
                                      Ciekawe czy dla Twojego przeniesienia napędu też jest to miłe? Mnie tam przeraża ten EDS. Od razu widzę rozpiepszone przeguby i mechanizm różnicowy..... :chacha2 Gdyby to można było wyłączyć....
                                      Spokojnie, nie ma sie czym martwic, projektanci nie kaczki, maja wyobraznie. Jeszcze nie slyszalem zeby sie komus cos z tych rzczy popsulo. Nawet tutaj ci co maja nieseryjne autka nic nie wspominali o usterkach w/w czesci
                                      O2FL RS | S2 | F2

                                      Komentarz

                                      • Masmo
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1145

                                        #44
                                        Zamieszczone przez tomek
                                        Spokojnie, nie ma sie czym martwic, projektanci nie kaczki, maja wyobraznie. Jeszcze nie slyszalem zeby sie komus cos z tych rzczy popsulo. Nawet tutaj ci co maja nieseryjne autka nic nie wspominali o usterkach w/w czesci
                                        Nic nie jest wieczne i prędzej czy później zacznie się sypać. Tan sam koncern VAG wyprodukował Golf-a mk2 w którym dość często wymieniałem przeguby.... A mój kolega ma w Octavi 2001 trzeszczący przegub, więc Twój optymizm jest chyba troszkę bezpodstwny.
                                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                        Komentarz

                                        • rezon
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 1894
                                          • Volvo
                                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          jak auto wisi w powietrzu
                                          przecież jak auto wisi to tylko jeden system działa - siła fizyczna przyłożona do dowolnego punktu karoserii czyli ciągnik, wyyciągarka mechaniczna lub wypycharka ludzka w zależności od tego co mamy do dyspozycji.
                                          Zamieszczone przez Masmo
                                          Mnie tam przeraża ten EDS
                                          spoko, jeździłem z tym 6 lat - 130kkm i nic takiego się nie działo.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46
                                            Zamieszczone przez rezon
                                            przecież jak auto wisi to tylko jeden system działa - siła fizyczna przyłożona do dowolnego punktu karoserii czyli ciągnik, wyyciągarka mechaniczna lub wypycharka ludzka w zależności od tego co mamy do dyspozycji.
                                            No raz tak tez robilem, nazywalo sie to kon :lol: Ale to nie bylo w tym aucie. A tak to bierze sie lopate i trzeba kopac pod plyta z auta, wtedy jak już grawitacyjnie przód dociąży koła to uda nam się wyjechać
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              No raz tak tez robilem, nazywalo sie to kon
                                              przepraszam, pominąłem ten niezwykle użyteczny awaryjny przyrząd zimowy, ma nieco małą moc - zaledwie 1 Koń, ale przy wsparciu pewnie wystarcza - nie miałem na szczęście okazji testowania

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #48
                                                Jak za noc spadnie 50cm sniegu, a najblizszy plog nie przejedzie szybko, to rowy bywaja glebokie i osobowka ich sie nie pokona. Ale jak powiedziales, zaledwie jeden koń, ale jakże cenny :twisted:
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Fery
                                                  Ambiente
                                                  • 2006
                                                  • 236

                                                  #49
                                                  U mnie nie ma ani ASR ani ABS. Wersja hiszpańska. U znajomego w passacie B4 TDI full opcja i w primerze 2.0SLX 99r z hiszpani też nie było.
                                                  W końcu ABS wydłuża drogę hamowania na suchym.

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Fery
                                                    W końcu ABS wydłuża drogę hamowania na suchym.
                                                    Chyba na mokrym :roll:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...